Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ubs.edu.ua/jspui/handle/123456789/1008
Title: Маркетинг цифрових інновацій на ринку банківських послуг
Other Titles: Marketing of digital innovation on the banking services market
Authors: Міщенко, Володимир Іванович
Mishchenko, Volodymyr
Міщенко, Світлана Володимирівна
Mishchenko, Svitlana
Keywords: маркетинг
банківські послуги
цифрові інновації
платежі
кредитування
цифровий банкінг
цифрова інфраструктура
marketing
banking
digital innovation
payments
lending
digital banking
digital infrastructure
Issue Date: 2018
Bibliographic description (Ukraine): Міщенко В. І. Маркетинг цифрових інновацій на ринку банківських послуг / В. І. Міщенко, С. В. Міщенко // Фінансовий простір. – 2018. – № 1 (29). – С. 75–79.
Abstract: Досліджено особливості маркетингу цифрових інновацій на ринку банківських послуг, обґрунтовано, що в сучасних умовах банки повинні рієнтуватися на використання цифрових технологій на основі онлайн- і мобільних сервісів, а оптимальним напрямом їхньої діяльності є поєднання традиційних банківських технологій з інноваціями фінтехкомпаній, що дозволить сформувати нову структуру індустрії банківських послуг. The article scrutinizes the processes of digital innovations marketing on the banking market, it is justified that in modern conditions banks should focus on the use of digital technologies based on online and mobile services, and the optimal direction of their development is the combination of traditional banking technologies with innovations of fintech companies that will create a new structure of the banking services industry.
URI: http://dspace.ubs.edu.ua/jspui/handle/123456789/1008
ISSN: 2304-1692
2304-1692
Appears in Collections:наукові статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Mishchenko_Marketing_of_digital.pdf357.67 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.