Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ubs.edu.ua/jspui/handle/123456789/1347
Title: Оценка конкурентной ситуации на рынке
Other Titles: Оцінка конкурентної ситуації на ринку
Evaluation of the competitive situation in the market
Authors: Шурпенкова, Руслана Казимировна
Шурпенкова, Руслана Казимирівна
Shurpenkova, Ruslana
Keywords: конкуренция
рынок
анализ
оценка
факторы
предприятие
потенциал
фирма
конкуренція
ринок
аналіз
оцінка
фактори
підприємство
потенціал
фірма
сompetition
market
analysis
evaluation
factors
enterprise
potential
firm
Issue Date: 2018
Bibliographic description (Ukraine): Шурпенкова Р. К. Оценка конкурентной ситуации на рынке / Р. К. Шурпенкова // Сб.материал. II междунар. науч.-практ. конференц. Актуальные вопросы развития финансовой сферы, Дегестанский государственный университет народного хозяйства , г. Махачкала, Дегестан, 30 апреля 2018 г. - 2018. - Том I. - С. 245-249.
Abstract: У статті досліджено рівень конкуренції, який впливає на багато сторін ринку: товарну політику; організацію розподілу продукції і послуг; методи і обсяг цінового стимулювання; способи досягнення конкурентної переваги; рівень прибутковості бізнесу і багато іншого. При вивченні рівня конкуренції розглядаються фактори, що впливають на конкурентоспроможність фірми в забезпеченні його підприємницької свободи; аналізується конкурентна структура ринку; вивчається сила, і слабкість учасників каналу розподілу продукції через аналіз їх частки в кінцевій ціні товару, оцінюється конкурентоспроможність регіонального ринку. В статье исследован уровень конкуренции, который влияет на многие стороны рынка: товарную политику; организацию распределения продукции и услуг; методы и объем ценового стимулирования; способы достижения конкурентного преимущества; уровень прибыльности бизнеса и многое другое. При изучении уровня конкуренции рассматриваются факторы, воздействующие на конкурентоспособность фирмы в обеспечении его предпринимательской свободы; анализируется конкурентная структура рынка; изучается сила, и слабость участников канала распределения продукции через анализ их доли в конечной цене товара, оценивается конкурентоспособность регионального рынка. The article investigates the level of competition that affects many aspects of the market: commodity policy; organization of distribution of products and services; methods and volume of price incentives; ways to achieve a competitive advantage; the level of profitability of the business and much more. When studying the level of competition, factors affecting the firm's competitiveness in ensuring its entrepreneurial freedom are considered; the competitive structure of the market is analyzed; the strength and weakness of the participants in the distribution channel are studied through analyzing their share in the final price of the goods, and the competitiveness of the regional market is assessed.
URI: http://dspace.ubs.edu.ua/jspui/handle/123456789/1347
Appears in Collections:наукові статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
shurpenkova_ ocinka sytuaciji (60).pdf509.94 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.