Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ubs.edu.ua/jspui/handle/123456789/1697
Title: Конкурентоспроможність компанії Сoca-Cola Beverages Ukraine на ринку України
Other Titles: Конкурентоспособность компании Сoca-Cola Beverages Ukraine на рынке Украины
Competitiveness company of Coca-Cola Beverages Ukraine company on the market of Ukraine
Authors: Ізюмцева, Наталія Володимирівна
Изюмцева, Наталья Владимировна
Iziumtseva, Nataliia
Кирко, Ангеліна Юріївна
Кирко, Ангелина Юрьевна
Kyrko, Anhelina
Keywords: стратегічне планування
місія
організація
цілі організації
ефективність
конкурентоспроможність
стратегическое планирование
миссия
организация
цели организации
эффективность
конкурентоспособность
strategic planning
mission
organization
organization goals
efficiency
competitiveness
Issue Date: 2018
Bibliographic description (Ukraine): Ізюмцева Н. В. Конкурентоспроможність компанії Сoca-Cola Beverages Ukraine на ринку України / Н. В. Ізюмцева, А. Ю. Кирко // Інфраструктура ринку. – 2018. – № 25. – С. 318-323.
Abstract: У статті розглянуто сутність стратегічного планування. Відстежено розвиток поняття «конкурентоспроможність» та його сутність. Розглянуто один із методів планування, а саме стратегічне планування. Проведено аналіз компанії за декількома методами, а саме: за картами стратегічних груп, абсолютною конкурентною силою та методом аналізу ієрархій Т. Сааті. Досліджено проблематику конкурентоспроможності компанії Coca-Cola Beverages Ukraine на ринку безалкогольних напоїв України. В статье рассмотрена сущность стратегического планирования. Отслежено развитие понятия «конкурентоспособность» и его сущность. Рассмотрен один из методов планирования, а именно стратегическое планирование. Проведен анализ компании по нескольким методам, а именно: по картам стратегических групп, абсолютной конкурентной силы и методом анализа иерархий Т. Саати. Исследована проблематика конкурентоспособности компании Coca-Cola Beverages Ukraine на рынке безалкогольных напитков Украины. The essence of strategic planning is considered in the article. The development of the concept of "competitiveness" and its essence are monitored. One of the planning methods is considered, namely, strategic planning. The analysis of the company was carried out in several ways, namely: it was investigated by maps of strategic groups, by absolute competitive force and by the method of analysis of the hierarchy of T. Saati. The problem of competitiveness of Coca-Cola Beverages Ukraine in the soft drinks market of Ukraine was investigated.
URI: http://dspace.ubs.edu.ua/jspui/handle/123456789/1697
ISSN: (on-line) 2519-2868
Appears in Collections:наукові статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
iziumtseva_competitiveness_company.pdf300.57 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.