Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ubs.edu.ua/jspui/handle/123456789/533
Title: Методичні особливості викладання теорії ігор в контексті підвищення праксеологічного рівня якості економічної освіти
Other Titles: Methodical features of teaching game theory in the context of increasing the praxeological level of quality of economic education
Методические особенности преподавания теории игр в контексте повышения праксеологического уровня качества экономического образования
Authors: Гадецька, Світлана Вікторівна
Філатова, Любов Дмитрівна
Hadetska, Svitlana
Filatova, Liubov
Гадецкая, Светлана Викторовна
Филатова, Любовь Дмитриевна
Keywords: методична особливість викладання
математична підготовка
теорія ігор
теоретико-ігрова модель
фундаменталізація математичної підготовки
methodical feature of teaching
mathematical training
game theory
theoretic–game model
the fundamentalization of mathematical training
методическая особенность преподавания
математическая подготовка
теория игр
теоретико-игровая модель
фундаментализация математической подготовки
Issue Date: 2018
Publisher: Полтавський національний технічний університет імені Юрія Кондратюка
Bibliographic description (Ukraine): Гадецька С. В. Методичні особливості викладання теорії ігор в контексті підвищення праксеологічного рівня якості економічної освіти / С. В. Гадецька, Л. Д. Філатова // Системи управління, навігації та зв'язку. - 2018. – Вип. 1 (47). – С. 185-188. - Режим доступу: http://journals.pntu.edu.ua/sunz/article/download/958/805.
Abstract: Проведено дослідження проблеми викладання теорії ігор як основи теоретичних моделей сучасної економічної науки. Через методичні особливості такого викладання показано необхідність фундаменталізації математичної підготовки майбутніх фахівців економічного профілю. Зроблено наголос на необхідності наскрізності та спадкоємності математичної освіти для посилення праксеологічного рівня якості економічної освіти. The research of the problem of teaching game theory as the basis of theoretical models of modern economic science is conducted. Through the methodological peculiarities of such teaching, the necessity of fundamentalizing of the mathematical training of future specialists in the economic profile is shown. The need for continuity and succession of mathematical education for strengthening of the praxeological level of the economic education quality is emphasized. Проведено исследование проблемы преподавания теории игр как основы теоретических моделей современной экономической науки. Через методические особенности такого преподавания показана необходимость фундаментализации математической подготовки будущих специалистов экономического профиля. Сделан упор на необходимости непрерывности и преемственности математического образования для усиления праксеологического уровня качества экономического образования.
URI: http://dspace.ubs.edu.ua/jspui/handle/123456789/533
ISSN: 2073-7394
Appears in Collections:наукові статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Methodical features.pdf271.16 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.