Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ubs.edu.ua/jspui/handle/123456789/549
Title: Психологія і педагогіка у формуванні творчої особистості майбутнього фахівця фінансово-економічного спрямування
Other Titles: Psychology and pedagogy in the formation of the creative personality of the future specialist in financial and economic direction
Authors: Гіптерс, Зінаїда Василівна
Hipters, Zinaida
Keywords: психологія
педагогіка
дидактика
економічна освіта
творча особистість
фахівці фінансово-економічного спрямування
студент
лекція
семінар
тест
psychology
pedagogy
didactics
economic education
creative personality
specialists of financial and economic direction
student
lecture
seminar
test
Issue Date: 2006
Publisher: ЛБІ НБУ
Bibliographic description (Ukraine): Гіптерс З. В. Психологія і педагогіка у формуванні творчої особистості майбутнього фахівця фінансово-економічного спрямування [Текст] : навчальний посібник / З. В. Гіптерс ; М-во освіти і науки України. – Львів : ЛБІ НБУ, 2006. – 494 с. - (Вища освіта в Україні).
Abstract: Навчальний посібник призначений для студентів, які вивчають психологію і педагогіку як загальноосвітню дисципліну. Зміст навчального посібника розкривається у трьох розділах, що передбачає розгляд теоретичних аспектів дисципліни «Психологія і педагогіка», самостійну роботу студента при підготовці до семінарських занять (дидактичні тести для перевірки засвоєння знань, питання для самоконтролю, теми для самостійних досліджень, рефератів, список рекомендованої літератури, словник основних понять теми), самопізнання через самотестування. У додатках до посібника відображено поетичну творчість викладачів і студентів як процес формування духовності особистості, вміщено хрестоматійний матеріал. Оригінальними є концепція побудови посібника та розроблення завдань для самостійного оволодіння вміннями і навичками професійного самовдосконалення. До посібника вперше включено матеріали з історії економічної освіти молоді на західноукраїнських землях і грунтовного розуміння її тенденцій сучасного розвитку. Для студентів стаціонару та заочної форми навчання вищих навчальних закладів, викладачів, аспірантів, учнів коледжів і ліцеїв. The manual is intended for students studying psychology and pedagogy as a general education discipline. The content of the manual is disclosed in three sections, which includes consideration of the theoretical aspects of discipline "Psychology and pedagogy", independent work of the student in preparation for seminars (didactic tests to verify knowledge acquisition, questions for self-control, topics for independent research, abstracts, list of recommended literature , a dictionary of the main concepts of the topic), self-knowledge through self-testing. The appendices to the manual reflect the poetic creativity of teachers and students as a process of forming the spirituality of the individual, and contains the textbook material. The concept of building a manual and developing tasks for self-mastery of skills and skills of professional self-improvement are original. The manual for the first time includes materials on the history of economic education of young people in Western Ukrainian lands and a thorough understanding of its trends of contemporary development. For undergraduate students and correspondence forms of higher education institutions, faculty, graduate students, students of colleges and lyceums.
URI: http://dspace.ubs.edu.ua/jspui/handle/123456789/549
ISBN: 966-368-032-6
Appears in Collections:навчальні посібники

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
hipters-11_psychology and pedagogy.pdf.pdf489.44 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.